måndag 8 juli 2013

Vilken fantastisk helg!


Zigadenus elegans grönlilja
 Två underbara dagar har vi haft med enormt mycket besökare från när och fjärran. Bilarna bara vällde in i en jämn ström under två dagar.

Jag slutar aldrig att imponeras av trädgårdsfolk som är villiga att resa så långt för att uppleva trädgårdar. Här har vi haft flera besök från Göteborgsområdet, från Falköping och ända från Paris, en semestrande fransman men född och uppvuxen i Sverige. Många besök från Stockholmsområdet och kustområdet norrut och från närliggande kommuner.

Ett speciellt tack till Nora med familj som jag äntligen fick träffa på riktigt, vi "känner" varandra och delar passionen för trädgård men har inte mötts förrän nu! Så trevligt att få träffa dig!

Ja, det har verkligen varit en intensiv helg och vi har fått träffa så många trevliga trädgårdsmänniskor. Trädgården bär fortfarande spår av hagelskadorna och jag kände att jag vill förklara varför det fanns så mycket skadade blad men jag upptäckte efter hand att ingen annan såg och reagerade utan det var mina Argus ögon som ständigt sökte sig till skadorna, besökarnas ögon såg det som var vackert! En lärdom rikare...

Idag infinner sig en viss trötthet - en "dagen efter" känsla och jag har nog inte riktigt sorterat alla trevliga möten ännu, det tar lite tid. Solen fortsätter att skina över oss och i kombination med rejäl vind så torkar det snabbt därute.

Så idag skall jag sätta mig på min bänk i halvskuggan och låta vattenspridaren stå för dagens arbetsinsats.

Ett stort tack till alla besökare!

3 kommentarer:

  1. Hej! Hittade hit tack vare Nora som länkade efter besöket i er fantastiska trädgård. Hit återvänder jag gärna, virtuellt om inte annat, så jag sätter upp dig på min blogglista!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Men så trevligt att du hittat hit Laila, du är så välkommen!

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
  3. Man blir rätt trött efter två dagar med trädgårdsprat och många besökare. Nu får vi ta det lugnt ett tag och koppla av till nästa gång. Skönt med regnet som äntligen kom, vi har haft torrt, torrt, torrt.Ha det bra/Carita

    SvaraRadera